مقالات

لوازم خانگی بسیار فلزی هستند

لوازم خانگی بسیار فلزی هستند

فولاد ضد زنگ: مورد علاقه مصرف کننده
اگر چیزی در مورد فلزات می دانید یا در قرن بیست و یکم زندگی می کنید، احتمالاً نام فولاد ضد زنگ را شنیده اید. فولاد ضد زنگ یکی از متداول ترین فلزات در جهان به دلایل بسیاری از جمله زیبایی و دوام است. به همین دلیل است که می بینیم از آن در صنایع مختلفی مانند پزشکی و ساخت و ساز استفاده می شود، اما مطمئناً آن را در آشپزخانه ها خواهید یافت، زیرا این فلز مورد علاقه برای لوازم خانگی و کارد و چنگال است.

از ساخت و ساز و فرآوری روغن شیمیایی گرفته تا لوازم خانگی، ویژگی های منحصر به فرد فولاد ضد زنگ چیزی است که آن را برای صنایع مختلف مطلوب می کند. ترکیب شیمیایی آن بخشی از این مطلوبیت است. فولاد ضد زنگ آلیاژی از کربن و آهن است، به این معنی که این عناصر بیشتر فلز را تشکیل می دهند. اما عنصر مخفی که فولاد ضد زنگ را به خوبی … ضد زنگ می کند، کروم است! فولاد ضد زنگ حاوی حداقل 10.5 درصد کروم است. این عنصر شیمیایی که به شکل فلز است، مقاومت در برابر خوردگی بالا و سختی عالی دارد. مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ را می توان با افزودن عناصر دیگری مانند تیتانیوم، نیکل، منگنز و نیوبیم افزایش داد.

کمی تاریخ
اولین خاستگاه فولاد ضد زنگ زمانی آغاز شد که لوئیس واکلین، شیمیدان فرانسوی، کروم را در سال 1797 کشف کرد. پس از ایجاد کروم، آن را با آهن ترکیب کرد و متوجه شد که چقدر در برابر عوامل اکسید کننده مقاومت می کند. این بدان معنی بود که فولاد در برابر زنگ زدگی مقاوم شد. اگرچه این ترکیب کروم و آهن واقعاً فولاد ضد زنگ نبوده است.

اولین فولاد ضد زنگ واقعی، که آنها آن را فولاد ضد زنگ می نامیدند، در اوایل قرن بیستم زمانی که هری برلی ترکیبی از کروم 12.8٪ را با آهن مخلوط کرد، اختراع شد. بررلی اهل شهر شفیلد انگلستان بود، شهری که از قرن شانزدهم برای کارد و چنگال معروف بود. فلزکاری در این شهر رایج بود و بریل به دنبال راه حلی برای فرسایش بود که لوله های تفنگ ارتش بریتانیا را آزار می داد. او قبل از اینکه جنگ جهانی قریب الوقوع در سراسر اروپا منفجر شود، به دنبال رفع مشکل بود و به این ترتیب فولاد ضد زنگ متولد شد!

صنایع ساختمانی و انرژی
برای صنایع ساختمانی و انرژی، دوام و مقاومت فولاد ضد زنگ در برابر دماهای بالا، آن را به یک ماده ایده آل تبدیل کرده است. برای ساخت و ساز، مقاومت در برابر خوردگی آن باعث می شود ساختمان ها و سقف ها برای سال ها جدید به نظر برسند در حالی که دوام آن می تواند از آب و هوای شدید و مضر محافظت کند. برای صنعت انرژی، مقاومت فولاد ضد زنگ در برابر دماهای بالا چیزی است که آن را مفید می کند.

یک تناسب طبیعی برای نیازهای بهداشتی
برای صنایع پزشکی، خدمات غذایی و لوازم خانگی، فولاد ضد زنگ به دلیل استریل شدن آسان، اولین انتخاب است. احتمال زنده ماندن باکتری ها روی فولاد ضد زنگ کمتر است زیرا فلز به اندازه سایر مواد مانند لاستیک یا پلاستیک متخلخل نیست. این می تواند برای یک خانه خانوادگی نیز بسیار مطلوب باشد! وقتی مامان و بابا مجبور نباشند یخچال خود را تمیز کنند تا از شر لکه های غذا و اثر چسبناک دست خلاص شوند، زندگی بسیار آسان تر است. تنها چیزی که لازم است ضد عفونی کننده و یک دستمال شستشو است تا لوازم آشپزخانه شما براق و نو به نظر برسد. فولاد ضد زنگ یک پیروزی بزرگ برای افراد تمیز در همه جا است!

لوازم خانگی و زیبایی شناسی خودرو
صنایع خودروسازی و لوازم خانگی عمدتا از فولاد ضد زنگ برای زیبایی استفاده می کنند. فولاد نه تنها بادوام است و به راحتی تمیز می شود، بلکه زیبا نیز به نظر می رسد! خودروها به دلیل ظاهر براق و سطح براق معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. خودروها و وسایل نقلیه با کیفیت بالا تمایل دارند قطعات فولادی ضد زنگ بیشتری داشته باشند تا ارزش خود را افزایش دهند.

صنعت لوازم خانگی تقریباً صرفاً به دلایل زیبایی شناختی از فولاد ضد زنگ استفاده می کند. بسیاری از صاحبان خانه به دلیل ارزشی که به خانه اضافه می کنند، لوازم خانگی از جنس استنلس استیل را نصب می کنند. طبق نظرسنجی HomeLight از 435 مشاور املاک و مستغلات، 75٪ می گویند که فولاد ضد زنگ بیشترین تقاضا را در بین خریداران خانه دارد. به همین دلیل است که می بینید شرکت های بزرگ لوازم خانگی مانند پاناسونیک، ویرپول و مایتاگ اکثر فروش خود را از لوازم استیل ضد زنگ خود انجام می دهند!

چرا بیشترین تقاضا را دارید که ممکن است بپرسید؟ پاسخ در ماهیت براق و براق فولاد ضد زنگ نهفته است. لوازم خانگی از جنس استنلس استیل به آشپزخانه و اتاق لباسشویی شما ظاهری مدرن و گران قیمت می بخشد. رنگ خنثی است و باعث می شود که با هر رنگی که وجود دارد کاملاً ترکیب شود. این بدان معنی است که اگر می خواهید آشپزخانه خود را دوباره دکور کنید، می دانید که وسایل شما با دکوراسیون جدید شما مطابقت دارند!

وسایل استیل ضد زنگ فوق العاده بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند. در حالی که سطح غیر متخلخل آن از فولاد در برابر باکتری ها محافظت می کند، از جمع آوری لکه های طولانی مدت نیز محافظت می کند. در برابر آسیب هایی مانند زنگ زدگی و حرارت بسیار مقاوم است. این باعث می شود که لوازم آشپزخانه شما پس از سال ها استفاده براق و جدید به نظر برسند!

فولاد ضد زنگ به دلیل تمیزی و مقاومت در برابر باکتری ها، دوام و مقاومت در برابر خوردگی، و مهمتر از همه، زیبایی شناسی ماندگار، فلزی است که در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فلزی که زمانی برای لوله اسلحه های انگلیسی در نظر گرفته شده بود، اکنون به یکی از مطلوب ترین روکش ها برای افزودن ارزش به خودرو و خانه شما تبدیل شده است. ظاهر تمیز، براق و مدرن استیل ضد زنگ، خانه شما را تازه به نظر می‌آورد و به نظر می‌رسد که هرگز از مد نمی‌افتد.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: HOME APPLIANCES ARE SO METAL

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *