مقالات

آیا می توانید فولاد AR را رول کنید؟

آیا می توانید فولاد AR را رول کنید؟

فولاد AR AR500 آنقدر سخت و مقاوم در برابر ضربه است که سازندگان از آن برای ساخت خودروهای زرهی، تجهیزات معدن زیرزمینی، بولدوزر و بیل مکانیکی استفاده می کنند. این محتوای کربن بسیار بالا است که AR500 را بسیار قوی تر و سفت تر از سایر صفحات فولادی می کند.

در واقع، AR500 آنقدر سخت است که در صورت عدم استفاده صحیح، دستگاه نورد را ترک خواهد کرد! با این وجود، فولاد AR500 را می توان ماشینکاری و شکل داد.

رول فرمینگ چیست؟
با قدمت 600 سال قبل از میلاد، رول‌فرمینگ فرآیندی است که در آن یک ماشین خم می‌شود و ورق‌های فلزی را به شکل‌های از پیش تعیین‌شده در می‌آورد. دستگاه رول فرمینگ دارای مجموعه عظیمی از غلتک ها است که هر کدام فولاد را کمی خم می کنند تا شکل دلخواه به دست آید. ماشین‌های نورد مدرن برای ایجاد فلز با شکل دقیق به طراحی به کمک کامپیوتر و کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی متکی هستند. این یک روش سریع، موثر و مقرون به صرفه برای شکل دادن به فولاد است.

پس از شکل گیری صحیح، سازندگان فلز صفحه AR500 را به طول برش داده و سپس آن را به هم جوش می دهند. جوشکارها می توانند یکی از چندین نوع جوش را برای اتصال به ورق AR500 انتخاب کنند، از جمله لیزر، جوش قوسی تنگستن گاز (GTAW)، جوش قوس فلزی گاز (GMAW)، جوش قوس الکتریکی با هسته شار (FCAW) یا جوش زیر آب (SAW). ).

چه محصولاتی با فولاد رول شده ساخته می شوند؟
فولاد رول شده اغلب با استخراج معادن همراه است زیرا ویژگی های مقاوم در برابر سایش آن را برای محیط های زیرزمینی عالی می کند. همچنین برای تولید محصولات در صنایع نجاری، ساخت و ساز، حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع برق استفاده می شود.

تفاوت بین رول فرمینگ و فرم دهی منظم چیست؟
رول‌فرمینگ نوعی فلزکاری است که با عبور دادن یک قطعه فلز از میان غلتک‌ها شکل می‌دهد. از این فرآیند می توان برای ایجاد اشیایی با درز طولانی و پیوسته مانند لوله ها یا لوله ها استفاده کرد.

از طرف دیگر، شکل دهی منظم فرآیندی است که با تغییر شکل فلز با ابزارهایی مانند چکش یا پرس، به فلز شکل می دهد.

برگه AR چیست؟
ورق فولادی AR (مقاوم در برابر سایش) یک فولاد آلیاژی با کربن بالا است که به طور خاص برای مقاومت در برابر سایش و سایش طراحی شده است. محتوای کربن بالا به فولاد سختی آن را می دهد، در حالی که کروم و سایر عناصر آلیاژی به آن مقاومت در برابر سایش و سایش می دهد.

ترکیبی از این ویژگی‌ها آن را به یک ماده ایده‌آل برای کاربردهای مختلف، از جمله تخت‌های کامیون، آستر، ناودان‌ها، لبه‌های سطل، سطل‌های بیل مکانیکی، سنگ شکن‌ها، تسمه‌های نقاله و بسیاری موارد دیگر تبدیل می‌کند.

فولاد AR500 چیست؟
یک فولاد مقاوم در برابر سایش که از طریق عملیات حرارتی ایجاد می شود، AR500 سبک تر، سخت تر است و تقریباً سه برابر بیشتر فولادهای آلیاژی کربنی دیگر دوام می آورد. دارای استحکام کششی 225 ksi، استحکام تسلیم 200 ksi و خاصیت کشیدگی 12 درصد است. از نظر شیمیایی، فولاد AR500 شامل منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیسیم، کروم، نیکل، بور و مولیبدن است.

آیا می‌توانید برگه‌های AR Form رول کنید؟
به دلیل سختی بسیار زیاد فولاد، تشکیل صفحات AR500 بسیار دشوار است. معمولاً در برنامه‌هایی استفاده می‌شود که در آن مطالبات زیادی روی مواد اعمال می‌شود – مانند سپرهای ضد گلوله!

آیا می توانید برگه های AR را رول کنید؟ آره! اما به یک تامین کننده فلز ویژه با تجربه در خدمات ساخت نیاز دارد.

استحکام و مقاومت بالای سایشی فولاد در واقع آن را به یک کاندیدای ایده‌آل برای شکل‌دهی غلتکی تبدیل می‌کند و اگر محور خمش را به صورت عرضی در جهت نورد نگه دارید، AR500 می‌تواند نورد سرد شود. برای ردیابی نشدن، الیاف فولادی AR باید روی یک سطح بزرگ خم شوند. در حالی که سطح بزرگتر می تواند فنر را تا 15-25 درصد افزایش دهد، سطح کوچکتر احتمال بیشتری دارد که منجر به ترک شود.

صفحات AR500 را می توان با استفاده از الکترودهای کم تولید هیدروژن نیز جوش داد.

آیا رول فرمینگ به تجهیزات خاصی نیاز دارد؟
در حالی که تجهیزات نورد برای دستیابی به تغییر شکل در فولاد مقاوم در برابر سایش به قدرت زیادی نیاز دارند، به کنترل و دقت نیز نیاز دارند. همه دستگاه های رول فرمینگ برابر با وظیفه فولاد مقاوم در برابر سایش ساخته نمی شوند. در نتیجه، مهم است که ماشینی را انتخاب کنید که به طور خاص برای این ماده طراحی شده باشد. در حالی که برخی از انواع رول‌فرمینگ را می‌توان با دست انجام داد، اکثر فرآیندهای صنعتی به تجهیزات خاصی نیاز دارند.

یک دستگاه رول فرمینگ از چهار جزء اصلی تشکیل شده است:

قسمت جلویی که در آن ورق فلز را وارد می کنید
غلتک هایی که نورد واقعی را انجام می دهند
پرس برش محل برش ورق
ایستگاه خروجی که در آن فلز تشکیل شده به مکان دیگری منتقل می شود
ماشین‌های رول‌ساز مدرن دارای فناوری طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) هستند. CAD با شناسایی عیوب در محصول و به کارگیری کنترل‌کننده‌های منطقی که دقت را تضمین می‌کنند، به افزایش حداکثر کارایی کمک می‌کند.

چگونه فرم AR500 را رول کنیم؟
ما صفحات فولادی را در سراسر کشور – با تاکید ویژه بر فولاد مقاوم در برابر سایش – در Kloeckner Metals Apache Junction، شیکاگو، لوئیزویل، و یورک ذخیره می کنیم. برای نورد کردن فولاد AR از فرآیندی به نام نورد سرد استفاده می کنیم که زمانی است که فولاد در دمای اتاق از بین غلتک ها عبور می کند. این به افزایش استحکام و سختی فولاد کمک می کند.

سپس فولاد را آنیل می کنیم، که فرآیندی برای گرم کردن و خنک کردن آن برای کاهش استرس و انعطاف پذیری بیشتر است. در نهایت، فولاد را که یکی دیگر از فرآیندهای گرمایش و سرمایش است که خواص نهایی آن را به فولاد می‌دهد، معتدل می‌کنیم.

شیمینگ چیست؟
شیمینگ فرآیند افزودن یا حذف مواد از یک اتصال برای تراز کردن آن در حین جوشکاری است.

هنگامی که دو قطعه فلز به یکدیگر متصل می شوند، اغلب ناهمواری در محل برخورد آنها وجود دارد. این می تواند به دلیل فرآیند تولید، تاب برداشتن یا عوامل دیگر باشد. شیمینگ تراز بودن اتصال را تضمین می کند که باعث اتصال قوی تر می شود.

توصیه ما
با فولاد AR500، نورد باید اولین انتخاب برای شکل دهی باشد. این سریع‌تر از گزینه‌های دیگر است، و زمانی که ما رول را آزمایش کردیم تا ببینیم آیا کار را انجام می‌دهد یا خیر، انجام شد. ما همچنین از تکنیک های شیمینگ ویژه ای استفاده می کنیم که به حفظ سطح مفاصل کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: CAN YOU ROLL FORM AR STEEL?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *