مقالات

چگونه از اکستروژن های آلومینیومی در صنعت خورشیدی استفاده می شود؟

چگونه از اکستروژن های آلومینیومی در صنعت خورشیدی استفاده می شود؟

اکستروژن های آلومینیومی برای دهه‌ها در صنعت خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و ما فقط در آینده شاهد تعداد بیشتری از آنها خواهیم بود.

در صنعتی که بهره وری انرژی کلیدی است، آلومینیوم به دلیل تطبیق پذیری، دوام و نسبت استحکام به وزن، همچنان به عنوان یک جزء اصلی پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از این ماده در تولید انرژی خورشیدی، ادامه مطلب را بخوانید.

آلومینیوم اکسترود شده چیست؟
آلومینیوم اکسترود شده به سادگی آلومینیومی است که یک فرآیند اکستروژن را طی کرده است که در آن یک پروفیل مقطع ثابت به آن داده می شود.

آلومینیوم چیست؟
آلومینیوم سیزدهمین عنصر جدول تناوبی و گسترده ترین فلز روی زمین است. این یک فلز فراوان و سبک وزن است که قوی، چکش خوار و غیر مغناطیسی است. این باعث می شود آن را به یک ماده عالی برای قاب بندی سازه ها، سیم کشی ها و قاب های پنجره تبدیل کنید.

آلومینیوم چگونه اکسترود می شود؟
اکستروژن فرآیندی است که در آن آلومینیوم از یک قالب کوبیده می شود تا زمانی که بیرون می آید، فلز دقیقاً همان شکل قالب را حفظ می کند. به طور معمول، آلومینیوم اکسترود شده شکل ساده ای مانند زاویه، کانال یا لوله گرد به خود می گیرد.

آلومینیوم را می توان با استفاده از یکی از دو فرآیند اصلی برای دستیابی به نتایج نهایی متفاوت اکسترود کرد: اکستروژن مستقیم و اکستروژن غیر مستقیم. در اکستروژن مستقیم، نیروهای اکسترودر آلومینیوم (به نام بیلت) را از طریق یک ظرف گرم شده با استفاده از یک قوچ متحرک گرم می کنند. در اکستروژن غیرمستقیم، قالب ثابت می ماند در حالی که هم بیلت و هم ظرف حرکت می کنند.

میله های پروفیل اکستروژن آلومینیومی در زمینه خاکستری. مهندسی صنعت ساخت و ساز فلزی و مفهوم مواد.

چرا آلومینیوم اکسترود می شود؟
اکستروژن آلومینیوم به طور کلی هدایت حرارتی بهتری را تولید می کند. علاوه بر این، اکستروژن یک فرآیند بسیار همه کاره است که می تواند محصولات متنوع زیادی از ساخت و ساز تا کالاهای مصرفی تولید کند.

تفاوت آلومینیوم اکسترود شده با آلومینیوم کشیده شده چیست؟

Drawn AluminumExtruded Aluminum
Aluminum is pulled into the die cavity.Aluminum is heated until it is malleable (but not liquid) before it is shaped.
Cold drawing requires many tools, making the process more expensive.Extruded aluminum is often more affordable than drawn aluminum.
Usually, the drawing process makes round shapes rather than tubes or rods.Generally, extrusion wastes less metal than drawing.
Cold drawing creates very tight tolerance and excellent mechanical properties.Extrusion is a faster process than cold drawing.

نقش فلز در صنعت خورشیدی
مواد مختلفی مانند مس، سیلیکون، نقره، روی و پلاستیک را می توان در یک پنل خورشیدی معمولی یافت.

قاب های پنل خورشیدی
قاب های پلاستیکی پانل های لایه نازکی را نگه می دارند که نور خورشید را می گیرند و آن را به انرژی برای تامین انرژی خانه ها و مشاغل تبدیل می کنند. آلومینیوم نیز یکی از مواد اصلی مورد استفاده برای تکیه گاه قاب است.

هدایت انرژی
پنل های خورشیدی در حال حاضر از نقره زیادی استفاده می کنند زیرا یک رسانای انرژی کارآمد است. با این حال، نقره یک فلز بسیار گران قیمت است و جهان به سادگی آن را برای تبدیل انرژی خورشیدی به یک صنعت غالب ندارد. در مقابل، آلومینیوم جایگزینی ارزان‌تر اما بازتاب‌پذیر است.

آلومینیوم برای هر نوع توسعه تجاری یا مسکونی بسیار مهم است زیرا آنقدر انعطاف پذیر و مقاوم در برابر خوردگی است که نیازی به رنگ آمیزی یا هر نوع پوشش دیگری ندارد.

چرا آلومینیوم را به جای فولاد ضد زنگ انتخاب کنید؟
برای صنعت خورشیدی، آلومینیوم مزایای زیادی نسبت به فولاد ضد زنگ دارد.

سلول های فتوولتائیک در پانل های خورشیدی به صورت صفحات نازک بلندی شروع می شوند که سپس به ویفرهای مستطیلی بریده می شوند و برش هایی از شکل پای پیتزا تولید می کنند. سلول ها می توانند از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته شوند.

آلومینیوم معمولاً ارزان‌تر از فولاد ضد زنگ است، اما مقاومت در برابر خوردگی بهتری دارد و می‌توان آن را نازک‌تر از فولاد ضد زنگ ساخت، بنابراین خم شدن آن به ورق‌های مسطح آلومینیومی آسان‌تر است، به این معنی که هنگام ساخت برش‌های نازک سیلیکون به برش‌های کمتری نیاز خواهد بود. این ویژگی ها باعث انعطاف پذیری آلومینیوم و کار با آن آسان تر از فولاد ضد زنگ می شود.

علاوه بر این، آلومینیوم یک رسانای الکتریسیته عالی است و از آنجایی که زنگ نمی‌زند یا جرقه نمی‌زند، این فلز یک مجرای برق سفت و سخت غیرعادی ایمن می‌سازد.

اکستروژن های آلومینیومی برای چه در صنعت خورشیدی استفاده می شود؟
آلومینیوم ارزان و سبک وزن است که برای ساخت و ساز عالی است. با این حال، مهمترین عامل توانایی آن در رسانایی کارآمد الکتریسیته – حتی بهتر از مس است. این بدان معناست که آلومینیوم همیشه باید اولین انتخاب در هنگام نصب هر سیستم الکتریکی باشد.

اکستروژن های آلومینیومی قاب های بسیار خوبی برای نصب پنل های خورشیدی بر روی پشت بام ها ایجاد می کنند. نسبت استحکام به وزن بالای آنها به این معنی است که قاب‌های آلومینیومی می‌توانند در برابر بادهای تند و برف‌های سنگین مقاومت کنند، بدون اینکه بر روی تیرهای سقف و زونا فشار بیاورند.

ساختمان سبز با آلومینیوم
آلومینیوم تقریباً برای تمام ساختمان های سازگار با محیط زیست انتخاب خوبی است زیرا غیر سمی، قابل بازیافت است و نسبت مقاومت به وزن بالایی دارد. یکی از بزرگترین مزایای آلومینیوم این است که برای بازیافت مجدد به محصولات جدید به انرژی زیادی نیاز ندارد.

کار با این فلز نیز آسان است و به ماشین آلات یا تجهیزات سنگین زیادی نیاز ندارد. از آنجایی که آلیاژهای آلومینیوم می توانند به اندازه کافی قوی باشند که تقریباً هر چیزی را نگه دارند، برای برخی از دهانه های طولانی بدون نیاز به تقویت کننده های فولادی نیز عالی است.

چرا اکستروژن های آلومینیومی را برای پانل های خورشیدی انتخاب کنید؟
پنل های خورشیدی به فضای زیادی نیاز دارند. سازه‌هایی باید ساخته شوند تا حتی پانل‌های مسکونی را در خود جای دهند، که کاری پرهزینه و دشوار است. برای ایجاد سازه های مسکونی مقرون به صرفه و آسان برای ساخت، برخی از آژانس های ساخت و ساز خورشیدی به آلومینیوم اکسترود شده روی می آورند.

اکستروژن آلومینیوم ساختاری از قطعات بلند فلزی ایجاد می‌کند که می‌توان آن‌ها را روی یک سایت قرار داد یا در صورت نیاز به یکدیگر پیچ کرد تا فضای ذخیره‌سازی برای پانل‌ها ایجاد شود. این ماده بسیار ارزان‌تر از ساختن با نقره، مس یا فولاد است، بنابراین یک روش بسیار محبوب برای صرفه‌جویی در هزینه و انرژی بدون از دست دادن دوام است.

یک قاب آلومینیومی اکسترود شده می‌تواند پانل‌های خورشیدی را دقیقاً در جای خود نگه دارد، پایداری و بهره‌وری را بهبود بخشد.

آلومینیوم اکسترود شده نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه می شود زیرا به کار کمتری برای مونتاژ نیاز دارد، بلکه از مواد کمتری در طول ساخت و ساز استفاده می کند، که به این معنی است که هنگام چیدن پانل خود، گازهای گلخانه ای کمتری تولید خواهید کرد!

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: HOW ARE ALUMINUM EXTRUSIONS USED IN THE SOLAR INDUSTRY?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *