مقالات

راهنمای یک مرحله ای برای آلومینیوم خودرو (بخش اول)

راهنمای-یک-مرحله-ای-برای-آلومینیوم-خودرو-(بخش-اول)

آلومینیوم خودرو از زمانی که آلومینیوم برای اولین بار تولید شد وجود داشته است. در آن زمان، استفاده انبوه از آن به عنوان یک ماده خودرو بسیار گران بود. اما از آنجایی که آلومینیوم مقرون به صرفه تر شد و آلیاژهای آلومینیوم بیشتر و بیشتر برای پاسخگویی به نیازهای خاص صنعت خودروسازی مهندسی شدند، این ماده به سریع ترین رشد تولید خودرو امروز تبدیل شده است.

طیف وسیعی از کاربردهای آلومینیوم در خودروها نشان دهنده تطبیق پذیری زیبای مواد است. این برای درها، کاپوت ها، صندوق عقب، سیم کشی برق، انتقال، کندانسورها و لوله های تهویه مطبوع، قطعات موتور از جمله پیستون، رادیاتور، و سیلندر، صفحه نمایش، صفحات متقاطع، سیستم های ترمز استفاده می شود و این لیست ادامه دارد!

جدای از خواص اساسی آلومینیوم که چنین کاربرد گسترده ای را ممکن می کند، دو مزیت کلیدی آلومینیوم وجود دارد که باعث می شود خودروسازان مدرن آن را ترجیح دهند. اولین مورد این است که مصرف سوخت را بهبود می بخشد، که فروش آسانی برای مصرف کنندگانی است که با صرف هزینه کمتر برای بنزین در پول خود صرفه جویی می کنند. و دلیل دوم این است که انتخاب آلومینیوم برای ساخت خودرو می تواند انتشار CO2 را به دلیل وزن کمتر آن کاهش دهد.

دلایلی که چرا آلومینیوم امروزه سریعترین ماده در حال رشد در خودرو است

ایمنی – هیچ تصادفی با بدنه آلومینیومی که توسط تنظیم‌کننده‌های فدرال آزمایش شده است کمتر از 5 ستاره ایمنی کسب نکرده است.
دوام – هاموی و سایر وسایل نقلیه نظامی ایالات متحده برای جنگ از آلومینیوم ساخته شده اند.
پایداری – در مقایسه با سایر مواد رقیب، آلومینیوم کمترین ردپای کربن را دارد.
کارایی – آلومینیوم می تواند استحکام فولاد را در کاربردهای هدفمند با وزن کمتر ارائه دهد و آن را به گزینه کارآمدتر تبدیل کند.
عملکرد – با مسافت‌های کوتاه‌تر برای شکستن در هنگام رانندگی با آلومینیوم، سریع‌تر شتاب بگیرید.
ارزش بالا – با کاهش وزن کلی خودرو، آلومینیوم به عنوان یک ماده مقرون به صرفه برجسته می شود.

به طور جداگانه، هر یک از این مزایای کلیدی می تواند موردی عالی برای استفاده از مواد در خودروها باشد. در مجموع، آنها توضیحی سه جانبه برای اینکه چرا آلومینیوم به سریع‌ترین ماده خودروسازی امروزی تبدیل شده است ارائه می‌دهند – برای مصرف‌کنندگان عالی است، برای خودروسازان ارزشمند است و همچنین مقررات فدرال را در عصر افزایش نگرانی‌های پایداری برآورده می‌کند.

مزایای کلیدی آلومینیوم خودرو
بیایید به هر یک از این مزایا کمی عمیق تر بپردازیم.

ایمنی
هنگام خرید یک وسیله نقلیه، بدون شک ایمنی یک اولویت است. تلفات سالانه وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده حدود 35000 نفر است که از اواخر قرن نوزدهم به بیش از 3.5 میلیون نفر می رسد. در پاسخ، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) دستورالعمل های ایمنی را بهبود بخشیده و تشدید کرده است و تلفات در حال کاهش است. ما نمی‌توانیم کاهش تلفات را تنها به آلومینیوم نسبت دهیم، اما داشتن رتبه تست تصادف بالا به طور مداوم دلگرم کننده است. اعتماد به نفس ایجاد می کند و زندگی را نجات می دهد.

دوام
در صورتی که امتیازهای تست تصادف 5 ستاره برای اثبات دوام مواد کافی نباشد، یادگیری این که آلومینیوم به یک استاندارد طلایی برای وسایل نقلیه نظامی و دفاعی تبدیل شده است، ممکن است هرگونه نگرانی ایمنی را برطرف کند. خوب است بدانید که ماشینی که می‌رانید زره‌دار است. به عنوان مثال، بسیاری از گریدهای آلومینیومی سری 5xxx به خودروهای مصرفی و نظامی راه پیدا می کنند.

پایداری
برخلاف نگرانی‌های ایمنی، پایداری برای مصرف‌کنندگان، خودروسازان و تنظیم‌کنندگان به طور یکسان مهم است. قابل درک است، زیرا داشتن ردپای کربن کمتر بر همه افراد تأثیر می گذارد. در حالی که تولید آلومینیوم اولیه می تواند به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز داشته باشد، آلومینیوم یک ماده قابل بازیافت است. تقریباً 75 درصد از کل آلومینیومی که تاکنون تولید شده است، هنوز در حال استفاده است.

بهره وری
فراتر از آن پایدار است. از آنجایی که آلومینیوم نسبت مقاومت به وزن بسیار خوبی دارد، ماده ای سبک است که استحکام با کیفیت را حفظ می کند. برای خودروسازان، این به معنای مواد کمتر مورد نیاز برای معیارهای کارایی برابر است.

کارایی
وقتی استانداردهای عملکرد را بتوان با آلومینیوم رعایت کرد، وسیله نقلیه به دست آمده سبک تر می شود. یک وسیله نقلیه سبک تر به معنای کار کمتر روی موتور و سوخت کمتر است.

مقدار
این یک نقطه شیرین با ارزش بالا ایجاد می کند که آلومینیوم را به عنوان یک ماده ترجیحی روشن می کند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: A ONE-STOP GUIDE TO AUTOMOTIVE ALUMINUM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *