مقالات

آلومینیوم برای چه مواردی استفاده می شود: بخش خودرو

آلومینیوم برای چه مواردی استفاده می شود: بخش خودرو

در صنعت خودرو از آلومینیوم برای چه استفاده می شود؟ پاسخ کوتاه این است، بسیار! آلومینیوم به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ماده مرکزی برای تولید خودرو است. در واقع، آلومینیوم به عنوان سریع‌ترین رشد مواد تولید خودرو در نظر گرفته می‌شود. با نگاهی به آینده، مطمئناً تقاضا برای آلومینیوم در صنعت خودرو به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

چند دلیل اصلی برای این وجود دارد. خودروها و صنعت حمل و نقل در کل به طور فزاینده ای برای بهبود مونوکسید کربن و سایر انتشار گازهای گلخانه ای که به مه دود و مسائل زیست محیطی کمک می کند، هدف قرار می گیرند. انتظار می‌رود در سال‌های آینده، تلاش برای وسایل نقلیه پایدار و سازگار با محیط‌زیست مشوق‌های بیشتری از سوی سیاست‌گذاران با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت و آلایندگی کمتر باشد.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی که به معیارهای عملکرد فشار می‌آورند، ذاتاً با ویژگی‌های مواد اولیه مرتبط هستند. آلومینیوم یک فلز پایه با چندین مزیت کلیدی است. این ماده ای همه کاره با مقاومت در برابر خوردگی عالی و قابلیت آلیاژ شدن با طیف وسیعی از عناصر است که سایر خواص مکانیکی خاص مانند هدایت الکتریکی، شکل پذیری و مقاومت در برابر ضربه را بهینه می کند. با این حال، فراتر از مزیت کلیدی آلومینیوم برای صنعت خودرو، نسبت مقاومت به وزن بالای آن است.

از آنجایی که آلومینیوم هم استحکام و هم دوام را از خود نشان می‌دهد، می‌تواند بدون به خطر انداختن ایمنی و عملکرد، نیازهای صنعت را برای رسیدن به اهداف پایداری برآورده کند. ضروری است که خودروهای برقی از نظر عملکرد با خودروهای گازسوز رقابت کنند، در حالی که استانداردهای ایمنی یکسانی را رعایت می کنند یا از آنها فراتر می روند.

خودروهای برقی به سرمایه گذاری مرکزی در آینده خودرو تبدیل شده اند. با این حال، آنها چالش خاصی را برای صنعت ایجاد می‌کنند، زیرا باتری‌ها هم سنگین هستند و هم از ظرفیتی معادل با وسایل نقلیه گازسوز برخوردار نیستند. بنابراین، برای تکمیل استفاده از فولاد، که فلزی بسیار متراکم تر است، به یک ماده سبک و بادوام نیاز بود.

آلومینیوم مواد تولیدی عالی برای مقابله با این چالش ها را ثابت کرده است. بهینه سازی بیشتر در طبیعت سبک وزن آن، تمایل به پیوند آلیاژی منجر به پیشرفت های جدیدی در آلیاژهای خاص برای نیازهای صنعت خودرو شده است.

تاریخچه مختصری از آلومینیوم در صنعت خودرو

انجمن آلومینیوم چگونگی استفاده از آلومینیوم در صنعت خودرو را از آغاز قرن بیستم توصیف می کند. در آن زمان، به طور انحصاری برای بدنه های خودرو استفاده می شد. ویژگی های کششی و شکل پذیری آلومینیوم کار و شکل دادن به آن را آسان کرده است. با این حال، در این زمان، آلومینیوم به دلیل هزینه های ساخت و تولید محدود برای تولید انبوه ایده آل نبود.

در سال 1961 استفاده از آلیاژها در خودروها گسترش یافت. تولید افزایش یافته بود و به یک ماده مقرون به صرفه تبدیل می شد. پیشرفتی رخ داد که دیگر آلومینیوم را برای استفاده در پانل های بدنه خودرو محدود نمی کرد. بلوک های موتور V-8 با استفاده از آلومینیوم توسط شرکت بریتانیایی لندرور مهندسی شدند و در نهایت جای پای خود را در سایر اجزای مهم خودرو به دست آوردند. این شامل چرخ ها، قطعات ریخته گری انتقال، سرسیلندرها و اتصالات تعلیق بود.

امروزه، این ماده ترجیحی برای بدنه های خودرو است، که امروزه به همان اندازه که در اولین بار توسط صنعت خودرو مورد استفاده قرار گرفت، صادق است. با پیشرفت تکنولوژی، کارهایی مانند جوشکاری آلومینیوم آسان تر و کارآمدتر شده اند. این، همراه با تکنیک های پردازش و ساخت بالا، و موجودی در حال گسترش آلیاژها، این امکان را برای پیشرانه و ساختار کل خودرو فراهم کرده است.

کدام آلیاژها را در اتومبیل پیدا خواهید کرد؟

خودروها ماشین های پیچیده ای هستند. آنها بیش از 25000 قطعه دارند و بسیاری از آنها را می توان با آلومینیوم ساخت. بخشی از دلیلی که می توان از آن برای چنین طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد، به دلیل توانایی آن در تشکیل آلیاژ است. خواص شیمیایی و مکانیکی با توجه به ترکیب آلیاژ مورد نظر متفاوت است.

آلیاژهای اصلی برای ساخت خودرو عبارتند از: 1100، 2024، 3003، 3004، 3105، 4032، 5005، 5052، 5083، 5182، 5251، 5754، 6016، 603، 608، 606، 6016

آلومینیوم در فرمت ها و حالت های مختلف موجود است که بیشتر از محبوبیت آن در صنعت خودرو سود می برد. این فرمت ها عبارتند از: ورق آلومینیومی، صفحه آلومینیومی، نوار آلومینیومی و لوله آلومینیومی.

جایی که آلومینیوم را در خودروها پیدا خواهید کرد

بدنه خودکار

بهترین آلیاژها برای بدنه خودرو مقاومت در برابر خوردگی عالی، قابلیت پرداخت سطح و کارایی را نشان می دهند. برخی از محبوب ترین انتخاب های آلیاژی برای این کاربردها عبارتند از: 3105، 5005، 5083، 5182، 6016، و 6181.

اجزای بدنه: کاپوت، پانل ربع، گلگیر، سپر، اسپویلر، قفسه سقف، جلوپنجره، روکش، عرشه، پانل هدر، ستون ها، رینگ ها و کلاهک هاب، صندوق عقب، بالش
درها: قفل مرکزی، لولا، چفت، دستگیره
پنجره ها: موتور، سانروف، نرده سانروف

الکترونیک

در حالی که آلومینیوم رسانایی الکتریکی کمتری نسبت به مس دارد، مزیت آن این است که یک ماده سبک تر است. 1350 آلیاژی است که بیشترین ارتباط را با سیم کشی برق دارد.

دستگاه های صوتی و تصویری
از دوربین ها و نمایشگرها نسخه پشتیبان تهیه کنید
سیستم تامین برق
گیج و متر
سیستم احتراق
روشنایی و سیگنالینگ
حسگرها
سوئیچ ها
دسته سیم

داخلی

1100، 3105 و 5052 را می توان در داخل خودرو استفاده کرد.

اجزاء و قطعات کف
صندلی های ماشین
عایق های حرارتی

پیشرانه و شاسی

قطعات پیچیده تر و اجزای حیاتی خودرو نیاز به استحکام، مقاومت در برابر خستگی و جوش پذیری دارند. 2024، 4032، 5052، 5005، 5083، 6016، 6082، و 6111 آلیاژهای انتخابی برای اجزای موتور و چارچوب ساختاری خودرو هستند.

سیستم ترمز
اجزای پیشرانه الکتریکی شده
اجزای موتور
سیستم خنک کننده موتور
سیستم روغن موتور
سیستم تامین سوخت
سیستم تعلیق و فرمان
سیستم انتقال

متفرقه قطعات خودرو

تهویه مطبوع
بلبرینگ
شلنگ

طیف گسترده ای از آلیاژهای آلومینیوم با ماهیت پیچیده وسایل نقلیه از نمای بیرونی تا موتور آنها مطابقت دارد. آلیاژهایی که دارای چندین کیفیت سودمند مانند استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه، شکل‌پذیری، جوش‌پذیری و هدایت الکتریکی هستند، نیازهای ایمنی و عملکرد صنعت را تامین می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT IS ALUMINUM USED FOR: AUTOMOTIVE EDITION

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *