مقالات

در لوله های فولادی گالوانیزه چه چیزی را باید جستجو کرد

در لوله های فولادی گالوانیزه چه چیزی را باید جستجو کرد

آیا در پروژه بعدی خود از لوله های فولادی گالوانیزه استفاده می کنید؟

به دلیل قابلیت اطمینان، استحکام، مقرون به صرفه بودن و مقاومت در برابر خوردگی، انتخاب خوبی برای بسیاری از وظایف است. به همین دلیل است که اکثر پروژه های بهسازی خانه و کاربردهای صنعتی از لوله های فولادی گالوانیزه 40 استفاده می کنند.

با این حال، قبل از خرید، ایده خوبی است که درباره لوله فولادی گالوانیزه اطلاعات بیشتری کسب کنید. ما همه چیزهایی را که باید بدانید جمع آوری کرده ایم.

لوله فولادی گالوانیزه چیست؟
لوله فولادی گالوانیزه در مذاب روی غوطه ور شده است تا در برابر خوردگی محافظت شود. آن لایه روی از فلز زیرین در برابر اثرات ضعیف آب و هوا محافظت می کند و به طولانی شدن طول عمر لوله کمک می کند.

در ضمن، کلمه “گالوانیزه کردن” ادای احترامی به فیزیکدان قرن 18 لوئیجی گالوانی است که با جریان های الکتریکی کوچک آزمایش کرد. زمانی که دانشمندان بعدی متوجه شدند که می توانید آهن را با یک لایه محافظ روی از طریق یک فرآیند الکتروشیمیایی بپوشانید، به افتخار Galvani آن را گالوانیزه نامیدند.

همه چیز در مورد خوردگی
خاک، مواد شیمیایی، رطوبت یا نمک می توانند فلز را خورده کنند. خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که اتم‌های سطح اکسید فلز یا یون‌های اکسیژن را به عنصر خورنده از دست بدهند. بیشتر فلزات به راحتی در محیط های غنی از اکسیژن مانند هوا یا آب اکسید می شوند.

با گالوانیزه کردن فولاد، سازندگان فلز از رسیدن آن مواد خورنده به فلز زیر روی جلوگیری می کنند. به جای خوردگی فولاد، روی خورده می شود. گاهی اوقات عنصری به نام کرومات به روی اضافه می شود که روی را سریعتر اکسید می کند. این محافظت قربانی نامیده می شود.

نمرات رایج
بسیاری از گریدهای مختلف فولاد را می توان گالوانیزه کرد. لوله فولادی A53 و لوله فولادی A595 دو گرید رایج هستند.

اما فولاد ریخته گری، فولاد نورد گرم، فولاد نورد سرد و حتی برخی از گریدهای فولاد ضد زنگ همگی واجد شرایط گالوانیزه هستند. به طور کلی، وجود آهن در هر فلزی آن را کاندیدای پوشش محافظ روی می‌کند.

تفاوت بین گریدهای فولاد گالوانیزه معمولاً در نحوه پوشش آنها نهفته است. به عنوان مثال، آلیاژ روی-آهن در واقع 50 تا 70 درصد پوشش اکثر فولادهای نورد گرم را تشکیل می دهد. یک لایه نازک روی بدون آلیاژ روی آن قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت‌های گالوانیزه و گالوانیزه کردن فلزات Kloeckner، و چگونگی سودمندی این فرآیند برای مشتریان، روی پیوند کلیک کنید.

ابعاد مشترک
لوله فولادی گالوانیزه در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود. هنگام خرید آن، می خواهید قطر آن را با اندازه اسمی اندازه گیری کنید. برای پیدا کردن اندازه اسمی، قطر داخلی لوله را اندازه بگیرید. بیشتر اندازه های اسمی لوله بین ¼ تا 2 ½ اینچ اجرا می شود.

اگر به انتهای برش برای اندازه گیری داخل لوله دسترسی ندارید، می توانید اندازه اسمی لوله را با اندازه گیری بیرون آن تخمین بزنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که شما باید اندازه دیوار را در نظر بگیرید، که ممکن است از لوله ای به لوله دیگر متفاوت باشد.

قانون سرانگشتی می گوید که محیط بیرونی را اندازه گیری کرده و بر عدد پی تقسیم کنید (3.14). اگر یک لوله استاندارد دارید، ¼ اینچ را برای دیوار کم کنید. برای یک لوله قوی، ⅜ اینچ کم کنید.

برای مرجع، اندازه 2 اینچ x 10 فوت برای این محصول بسیار رایج است.

ترکیب شیمیایی
ترکیب شیمیایی مهم است زیرا فلز باید در سطح شیمیایی با آلیاژ روی که آن را می پوشاند پیوند بخورد. اگر یک لوله فولادی دارای سیلیکون بالاتر از 0.25 درصد باشد، باعث می شود که لایه آلیاژ روی بسیار سریع رشد کند و در نهایت لایه بدون آلیاژ روی را مصرف کند.

به طور کلی، فولاد گالوانیزه باید دارای محتوای کربن کمتر از 0.25٪، فسفر کمتر از 0.05٪ و منگنز کمتر از 1.3٪ باشد. سیلیکون باید بین 0٪ و 0.25٪ اجرا شود.

صنایعی که از لوله فولادی گالوانیزه استفاده می کنند
به دلیل هزینه مقرون به صرفه و استحکام قابل اعتماد، بسیاری از صنایع از لوله های فولادی گالوانیزه استفاده می کنند. صنایع کشاورزی، خودروسازی، هوافضا، تولید، انتقال نیرو، کامیون های سنگین و حمل و نقل، صنایع بادی و خورشیدی و برق، همگی از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند.

به ویژه، تولیدکنندگان از آن برای مد کردن خطوط آبرسانی، لوله کشی فاضلاب، نرده ها، نرده ها، داربست ها و سیستم های آبیاری مزرعه استفاده می کنند.

کاربردهای فولاد گالوانیزه
فولاد گالوانیزه بیشتر به دلیل استفاده از آن در ساخت و ساز و خودروسازی شناخته شده است.

ساختمان های ساخته شده با فولاد گالوانیزه می توانند 50 سال بدون نیاز به تعمیر و نگهداری دوام بیاورند. فولاد ضد زنگ و فولاد سازه ای این کار را نمی کنند.

مصرف کنندگان آمریکایی از اوایل دهه 1980 پس از ظهور این فلز در خودروهای ساخت ژاپن، تقاضای فولاد گالوانیزه را در خودروهای ساخت ایالات متحده داشتند. مهره ها، پیچ ها، میخ ها، ستون های روشنایی، نیمکت ها، بالکن ها، راه پله ها و نردبان ها نیز از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند.

در لوله های فولادی گالوانیزه به دنبال چه چیزی باشید
لوله گالوانیزه جدید به رنگ نیکلی به نظر می رسد. همچنین ممکن است ظاهری مرمری داشته باشد. با گذشت زمان، لوله تمایل به کدر شدن دارد. در حالی که لایه محافظ روی می تواند طول عمر مفید فلز را تا حد زیادی افزایش دهد، فولاد گالوانیزه پس از حدود 40 تا 50 سال استفاده خورده می شود.

اگر متوجه زنگ زدگی شدید، قطعا وقت آن رسیده که به دنبال لوله های جدید بگردید. هنگام خرید فولاد گالوانیزه – یا هر محصول فلزی ساخته شده، همیشه در مورد کیفیت مواد، استحکام کششی، مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری استفاده پرس و جو کنید.

نحوه برش لوله فولادی گالوانیزه
اگر قصد برش لوله فولادی گالوانیزه را دارید، به اره برقی، ابزار برش لوله یا اره رفت و برگشتی نیاز دارید. اگر چندین اندازه لوله دارید ممکن است به چندین دستگاه برش نیاز داشته باشید.

برای بریدن با اره برقی
لوله را در یک گیره یا گیره محکم کنید و در صورت لزوم انتهای بلندتر آن را نگه دارید. شروع به برش کنید. از آنجایی که شما موتور ندارید، برای برش دادن به این روش به زمان و انرژی زیادی نیاز دارید، اما می توان این کار را انجام داد. گفته شد، از فشار زیاد استفاده نکنید. پس از جدا شدن فولاد، انتهای بریده شده را سوهان کنید.

برای برش با ابزار برش لوله
هنگامی که برش را شروع می کنید، باید کاتر خود را چندین بار دور لوله بچرخانید. پس از برش، لوله را مجدداً بچرخانید تا انتهای آن سوراخ نشود. برای این کار به ابزاری به نام reamer نیاز دارید.

برای برش با اره رفت و برگشتی
این ابزار برش موتوری کار را سریع انجام می دهد. PPE خود را بپوشید، برش خود را علامت بزنید، لوله خود را ببندید و اجازه دهید آن چرخ کار خود را انجام دهد. فقط مطمئن شوید که چرخ را مستقیماً به لوله فشار ندهید زیرا این کار می تواند باعث گیرکردن آن روی لوله و آسیب دیدن تیغه شود.

آیا می توانید لوله های فولادی گالوانیزه را رنگ کنید؟
رنگ آمیزی لوله فولادی گالوانیزه آسان نیست. رنگ به راحتی به پوشش روی نمی چسبد. یک راه حل این است که لوله را کاملا تمیز کنید، سپس آن را با سرکه سفید بمالید. سرکه با فلز در تعامل است و باعث چسبندگی بیشتر آن برای رنگ می شود.

اگر شروع به رنگ آمیزی لوله فولادی گالوانیزه می کنید، از رنگ های پایه آلکیدی یا پرایمرهای پایه روغنی استفاده نکنید. در عوض، با یک آستر و یک رنگ لاتکس اکریلیک بروید.

آیا باید با لوله فولادی گالوانیزه بروید؟

اغلب یک انتخاب عالی است. اگرچه این یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی مدرن است، فولاد گالوانیزه همچنان محبوبیت زیادی دارد. قوی، بادوام و مقرون به صرفه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه نوع فولادی برای پروژه تجاری شما مناسب است با ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT TO LOOK FOR IN GALVANIZED STEEL PIPE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *