مقالات

آنچه در مورد آلومینیوم اکسترود شده باید بدانید

آنچه در مورد آلومینیوم اکسترود شده باید بدانید

پس از تشکیل آلیاژ آلومینیوم، مواد خام بعدی چیست؟ ممکن است آلومینیوم اکسترود شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اکستروژن های آلومینیومی و اینکه چگونه به آلومینیوم اجازه می دهد تا اشکال و اهداف زیادی به خود بگیرد، ادامه مطلب را بخوانید.

آلومینیوم اکسترود شده چیست؟

محصول جانبی حرارت دادن مواد آلومینیوم و راندن آن از طریق قالب است. یک شمش آلومینیومی تا دمای بالا – حدود 900 درجه فارنهایت – گرم می شود و سپس در یک پرس اکستروژن قرار می گیرد. هنگامی که قوچ به آن فشار وارد می کند، مواد خام از طریق قالب فرستاده می شود تا یک فرم شکل ایجاد شود. ممکن است بگویید که مانند ارسال Play-Doh از طریق پرس است که اشکال منحصر به فردی تولید می کند.

هنگامی که آلومینیوم خام از داخل قالب عبور داده شد، سرد و سفت می شود. سپس می توان آن را به طول های مورد نظر برای محصول نهایی برش داد.

چه آلیاژهایی برای اکستروژن بهترین هستند؟

آلیاژهای آلومینیوم از سری 6xxx تمایل دارند به خوبی به این فرآیند کمک کنند. سه آلیاژ به طور خاص در کاربردهای اکستروژن ظاهر می شوند.

6005 آلومینیوم

آلومینیوم 6005 را می توان در طرح هایی استفاده کرد که به مقاومت بالا در برابر خوردگی و استحکام متوسط ​​نیاز دارند. این آلیاژ حاوی مقادیر قابل توجهی سیلیکون است که دمای ذوب آن را کاهش می دهد و توانایی آن را برای اکسترود شدن بهبود می بخشد. 6005 همچنین دارای خواص خمشی است که آن را برای کاربردهایی که ممکن است در معرض اضافه بار یا ضربه قرار گیرند بهترین انتخاب نباشد.

اکستروژن های آلومینیومی 6005 در لوله ها، اتصالات خودرو، نردبان ها و کاربردهای ساختاری ظاهر می شوند.

6063 آلومینیوم

آلومینیوم 6063 به طور گسترده ای در اکستروژن استفاده می شود، زیرا پوشش با کیفیت بالا و مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهد. رسانایی الکتریکی آن، آن را به یک انتخاب عالی برای لوله های الکتریکی و کاربردها تبدیل می کند.

آلیاژ آلومینیوم 6063 برای طراحی اکستروژن آلومینیوم سفارشی و استاندارد و همچنین برای لوله ها و لوله های ساختاری، لوله های بدون درز، هیت سینک ها و موارد دیگر استفاده می شود. در محصولات نهایی مانند قاب پنجره ها و درها، لوله و لوله سیستم آبیاری، نرده ها و مبلمان، و مجراهای برق ظاهر می شود.

6463 آلومینیوم

آلومینیوم 6463 که از تقریباً 98 درصد آلومینیوم خام و مقادیر کمی مس، آهن، منیزیم، منگنز، سیلیکون و روی ساخته شده است، چگالی و استحکام تسلیم بالایی دارد. اغلب در کاربردهای معماری یا ساخت و ساز استفاده می شود. آلومینیوم اکسترود شده ساخته شده از 6463 برای میله ها، لوله ها، میله ها، سیم ها و انواع دیگر پروفیل های سفارشی به خوبی کار می کند.

فواید آن چیست؟

به دلیل وزن سبک و چکش خواری، آلومینیوم خود را برای انواع کاربردهایی که به اشکال توخالی یا پیچیده نیاز دارند، مناسب می بیند.

طبق گفته شورای اکسترودرهای آلومینیوم، آلومینیوم اکسترود شده مزایای زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

وزن سبک: آلومینیوم بسیار سبک تر از سایر فلزات است، بنابراین حمل و نقل اکستروژن های آلومینیومی آسان تر، حمل و نقل ارزان تر، و یک ماده جذاب و مقرون به صرفه برای استفاده در کاربردهایی است که کاهش وزن مطلوب است.
استحکام و چکش خواری: آن را می توان با انجام تنظیمات پروفیل از جمله ضخامت دیواره های مختلف و تقویت داخلی در طراحی پروفیل تقویت کرد. در دماهای سردتر، آلومینیوم در واقع قوی تر می شود، بنابراین برای کاربردهای خارج از منزل یا محصولاتی که در معرض هوای سرد قرار دارند عالی است.
انعطاف‌پذیری: آلومینیوم استحکام را با انعطاف‌پذیری ترکیب می‌کند و می‌تواند تحت بارهای سنگین خم شود یا در اثر ضربه یا تصادف به عقب برگردد.
مقاومت در برابر خوردگی: آلومینیوم اکسترود شده زنگ نمی زند و سطح آن توسط یک لایه اکسید طبیعی محافظت می شود.
رسانایی حرارتی عالی: آلومینیوم گرما و سرما را بهتر از سایر فلزات معمولی هدایت می کند و اکستروژن را برای کاربردهایی که نیاز به مبدل های حرارتی یا اتلاف حرارت دارند ایده آل می کند.
غیر قابل احتراق و بدون جرقه: آلومینیوم اکسترود شده نمی سوزد و جرقه نمی زند و برای کاربرد در محیط های انفجاری یا بسیار قابل اشتعال مناسب است.
رسانایی الکتریکی عالی: آلومینیوم اکسترود شده می تواند یک انتخاب اقتصادی برای پروژه های مربوط به برق باشد زیرا رسانایی بسیار بالاتری نسبت به سایر مواد (مثلا مس) دارد و هزینه بسیار کمتری دارد.
خواص غیر مغناطیسی: از آنجایی که آنها بار مغناطیسی را هدایت نمی کنند، آلومینیوم اکسترود شده در کاربردهایی که میدان های مغناطیسی وارد عمل می شوند مفید است.
کیفیت انعکاسی: برای پروژه هایی که در آن مناطق باید از نور یا تشعشع محافظت شوند، آلومینیوم اکسترود شده به دلیل توانایی آن در بازتاب چنین عناصری می تواند یک انتخاب عالی باشد.
ماشینکاری بدون درز: اشکال پیچیده را می توان بدون تکیه بر اتصال مکانیکی ایجاد کرد، به این معنی که محصول نهایی با گذشت زمان کمتر احتمال دارد شل شود یا نشت کند.
پروفایل های قابل تنظیم: علاوه بر پروفیل های اکستروژن استاندارد، پروفیل های خاصی را می توان برای آلومینیوم اکسترود شده طراحی کرد تا اهداف عملکردی، زیبایی شناختی و قابلیت ساخت را برآورده کند.
پایداری: آلومینیوم را می توان بی نهایت بدون تخریب در خواص بازیافت کرد و اکستروژن های آلومینیومی اغلب با محتوای بازیافتی بالا تولید می شوند.

علاوه بر این، ابزارسازی برای آلومینیوم اکسترود شده به زمان‌های کوتاهی نیاز دارد، بنابراین می‌توان محصولات را سریع‌تر به بازار آورد.

برنامه های کاربردی رایج چیست؟

آلومینیوم اکسترود شده راه خود را به مجموعه‌ای از صنایع پیدا می‌کند، از جمله:

هوافضا و نظامی
معماری و ساخت و ساز مانند نرده ها، نرده ها، سایبان ها و سقف های کاذب
سیستم های الکترونیکی و الکتریکی، از جمله روشنایی و پنل های خورشیدی
تجهیزات و دستگاه های پزشکی
وسایل ورزشی و تفریحی
مخابرات، از جمله کابل و قطعات ماهواره ای
تجهیزات نمایشی شامل غرفه های نمایشگاهی، نمایشگرهای محل فروش، قاب ها و کابینت ها
کاربردهای صنعتی مانند میز کار، میزهای بازرسی و چرخ دستی
حمل و نقل، از جمله تریلر، حمل و نقل عمومی، و وسایل نقلیه تفریحی

اشکال آلومینیوم اکسترود شده
آلومینیوم اکسترود شده را می توان به اشکال جامد، نیمه توخالی یا توخالی درآورد. دستگاه قالب گیری اکستروژن آلومینیومی با کیت تزئین کیک مقایسه شده است. یک نوک ستاره بر روی لوله شیرینی یخ زدگی ستاره ای شکل ایجاد می کند و یک نوک گل یک طرح گل ایجاد می کند. فرآیند اکستروژن تقریباً یکسان است. آلومینیوم اکسترود شده را می توان به کمک قالب ها و پرس های هیدرولیک به اشکال استاندارد و سفارشی درآورد.

در اینجا چند شکل استاندارد اکستروژن آلومینیوم آورده شده است:

کانال های آلومینیومی اکسترود شده

کانال های آلومینیومی اشکالی از آلومینیوم هستند که مرکز توخالی و ضخامت دیواره های متفاوتی دارند. انواع مختلفی از سبک های کانال آلومینیومی موجود است. اشکال رایج عبارتند از کانال های C، کانال های Z و کانال های U. دسته‌های دیگر شامل کانال‌های مسیر اسلاید، کانال‌های کلاه، کانال‌های مهره‌ای و کانال‌های آلومینیومی معماری هستند.

آلومینیوم اکسترود شده با اسلات T
با شکل‌های آلومینیومی اکسترود شده با شکاف t، یک مسیر t شکل از فضای منفی وجود دارد که به قطعات اجازه می‌دهد بدون نیاز به جوش یا اتصال اتصالات در محل خود قفل شوند و محکم شوند. هنگامی که در جای خود قرار گرفتند، می‌توان از بست‌ها، مهره‌ها، قفل‌ها و موارد دیگر برای نگه‌داشتن قطعات در کنار هم استفاده کرد تا یک ساختار مدولار ایجاد شود.

آلومینیوم اکسترود شده 80/20
شکل‌های 80/20 که گاهی اوقات به «مجموعه نصب» گفته می‌شود، به کاربران نهایی این امکان را می‌دهند که پروژه‌های خود را با استفاده از اکستروژن‌های آلومینیومی T-slot بسازند.

فریم های آلومینیومی اکسترود شده
قاب های آلومینیومی اکسترود شده دقیقاً همین هستند. آنها چارچوب فلزی را برای پروژه ها و تجهیزات صنعتی فراهم می کنند. آنها معمولاً از اشکال آلومینیومی با شکاف t ساخته می شوند.

لوله های آلومینیومی اکسترود شده
لوله های اکسترود شده آلومینیومی یک محصول توخالی و خطی آلومینیومی هستند. آنها می توانند استوانه ای، مربعی یا مستطیلی باشند. لوله های آلومینیومی اکسترود شده راه خود را در کاربردهایی مانند نرده ها، قاب پنجره ها و سایر محصولات معماری پیدا می کنند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT TO KNOW ABOUT EXTRUDED ALUMINUM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *